Húsvéti kalács


                        A húsvéti kalács

Próbálták jó pár kalács receptet,de egyik sem volt nekem az igazi. Lassan 10 éve ezt készítem húsvétkor, családi recept még hozzá a párom családjából. Puha, omlós. ..

Hozzávalók

1kg liszt
4-5 dkg élesztő  vagy  (14g porélesztő)
3 tojás
2 tojás nagyságú margarin
6-7dl tej
5ek cukor  ( én ebből kicsit többet teszek mi édesebben szererjük)


A lisztet megszitálom, mély tálba teszem. Az élesztőt egy bögre cukros tejben felfuttatom . A liszt közepében mélyedest teszek ebbe bele öntöm a felfuttatott élesztős tejet . Szórok rá pici lisztet, hagyom pihenni.
A maradék tejet meglangyosítom,bele teszem a felvert tojásokat a maradék cukrot, sót és a megkelt kovászhoz öntöm.  Dagasztás közben a langyos margarint a tésztához öntöm . Ha a tészta hólyagos akkor jó . Cipót formálok belőle, letakarom 1.órát állni hagyom. Ezután lisztezett deszkára borítom.  Elkészítem a kalácsot ,össze fonom. Ha kész margarinnal kikent tepsibe teszem tojással megkenem. Majd kelni hagyom 3/4 órát.  Nem túl forró Sütőben 35 percig sütöm

* én ebből a mennyiségből 2 rúd kalácsot szoktak készíteni

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések